‘kriz’ dinlemedi

pc fiyatları

pc fiyatları

Elektronik sektörü ile ilgili araştırmalar yapan GFK’nın Küresel Direktörü Juergen Boyny elektronikte perakende satış gelirlerinin 2008’de 556 milyar Euro iken, 2009’da yılında yüzde 5 azalarak 532 milyar euro seviyesine indiğini, 2010 yılında ise beklenmedik bir yükselişle yüzde 19 artış göstererek 632 milyar euroya ulaştığını söyledi. Boyny perakende satış gelirlerinin 2011 yılında, yüzde 6 artış göstererek 668 milyar euroya ulaşmasını beklediklerini de ifade etti.

Otoritelerce dünyanın en önemli elektronik fuarı olarak gösterilen İFA Berlin’in İspanya’daki tanıtım toplantısında konuşan GFK Küresel Direktörü Juergen Boyny, global tüketici elektroniği harcamalarının 2010 yılında beklenmeyen bir büyüme gösterdiğini, büyümenin 2011’de de devam edeceğini söyledi.

2005 yılından kriz yılı 2008’e kadar olan süreci de değerlendiren Boyny, “Tüketici elektroniği harcamaları 2005’te 444 milyar dolar iken, 2006’da yüzde 20’lik bir artış göstererek 534 milyar dolara yükselmiş. 2007’de ise 2006 yılına göre yüzde 14.3 bir büyüme gerçekleşerek 611 milyar dolara ulaşmıştı. 2008’de, 2007’ye kıyasla yüzde 13.7’lik bir büyüme gerçekleşerek, tüketici elektroniği harcamaları 694 milyar dolara ulaşmıştır” şeklinde konuştu.

Çin ve Latin Amerika’nın payı artıyor

Global perakende satış gelirlerinde Avrupa’nın payının 2008 yılında yüzde 35 iken, 2009’da yüzde 32’ye gerilediğine vurgu yapan Boyny, “2010’da yüzde 29’a gerileyen bu oranın bu yıl yüzde 28’e düşmesi öngörülüyor. Kuzey Amerika’nın 2008’den bu yana yüzde 21 olan payının bu yıl da dreğişmesi beklenmiyor. Güney Amerika ise, 2008 ve 2009 yıllarında yüzde 9 olan payını 2010 yılında yüzde 10’a yükseltti, 2011’de ise yüzde 12’ye çıkması öngörülüyor. Çin’in 2008’de yüzde 10 olan payı 2009 ve 2010’da yüzde 12 olarak gerçekleşirken bu rakamın 2011 yılında yüzde 13 olması öngörülüyor. 2008 yılında yüzde 9 olan Japonya’nın payı 2009 ve 2010 yıllarında yüzde 10 olarak gerçekleşirken 2011’de yüzde 8’e düşmesi bekleniyor.

Asya Pasifik’in geri kalanının ise, 2008 yılında yüzde 12 olan payı 2009 yılında yüzde 11’e düşerken 2010’da tekrar yüzde 12’ye yükseldi. 2011 yılında da bu rakamın yüzde 12 olarak gerçekleşmesi bekleniyor. Ortadoğu ve Afrika’nın payı ise 2008 yılından 2010 yılına kadar yüzde 5 oranında seyrederken 2011 yılında bu rakamın yüzde 6’a yükselmesi öngörülüyor” dedi.

Japonya 2011’de ayak bağı olacak

Euro cinsinden yıllık global perakende satış gelirlerinde büyüme oranlarının farklılık içerdiğini dile getiren Boyny, “2010’da perakende satış gelirlerinde yüzde 7 olan Avrupa’daki büyümenin 2011’de yüzde 3.2’e gerilemesi bekleniyor. Büyüme oranı Kuzey Amerika’da yüzde 21’den yüzde 4’e, Güney Amerika’da ise yüzde 39’dan yüzde 27’ye gerileyecek. 2010’da yüzde 26’lık bir büyüme gösteren Çin’in 2011 yılında yüzde 9’luk bir büyüme göstermesi bekleniyor” diye koınuştu. 2010’da yüzde 24’lük bir büyüme gösteren Japonya’nın 2011 yılında yüzde 18’lik bir gerileme yaşayacağına dikkat çeken Boyny, Asya Pasifik’in geri kalanında ise 2010’da yüzde 23 olan büyüme oranının bu yıl yüzde 8 olarak gerçekleşeceğini öngördü.

2010’da yüzde 19 büyüme gerçekleşen Ortadoğu ve Afrika’da 2011 büyüme beklentisi yüzde 15. Geçen yıl dünya genelinde yüzde 19 olan büyümede bu yıl için beklenen oran ise yüzde 6 düzeyinde.

“Fuarda ticaretin artmasını bekliyoruz”

İFA Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Rainer Hecker, global krizden dolayı yaşanan kısa süreli düşüşten sonra pazarın tekrar iyileştiğini söyledi. Hecker, “Pozitif perakende satış ve tüketici taleplerinin IFA tarafından Eylül ayında Berlin’de düzenlenecek fuarda yüksek hacimli ticaret oluşturmasını bekliyoruz. 2011’de IFA iş dünyası ve tüketici için dünyanın en geniş ve en önemli ticari fuarı olma yönündeki rolünü pekiştirecek” dedi.

IFA’nın uluslararası perakende ticareti, endüstri ve medya alanında öncü rolünü sürdüreceğini kaydeden Messe Berlin Direktörü Christian Göke, fuara yönelik yoğun bir talep olduğunu, söyledi. Göke, “Talebi karşılayabilmek ve tüm sergicileri barındırabilmek için geçici bir salon daha kuracağız” dedi. E-kitap ve tablet PC’ler içeren medya dünyasının, IFA e-Kütüphanesinde temsil edileceğini anlatan Göke, 2010’daki iki yeni özel showun başarısını takip ederek, konsepti IFA 2011’de bir adım öteye taşıyacaklarını kaydetti.

Tablet PC’ler büyümeye devam ediyor

20 ülkedeki verilere göre, Eylül 2010’dan itibaren hızlı bir yükseliş dönemine giren tablet PC satışları, Aralıkta 357 milyon euro değerinde 615 bin 602 birimlik satışa ulaştı. Ocak 2011’de ise 155 milyon euro değerinde 274 bin 41 birimlik satış gerçekleşti. Tablet PC’lerde Alman pazarının Japon pazarından daha büyük olduğuna vurgu yapan Juergen Boyny, “2010’un tamamında Avustralya’da 116 milyon euro değerinde 190 bin 463, Almanya’da 326 milyon euro değerinde 530 bin 868, Japonya’da ise 161 milyon euro değerinde 292 bin 105 adet satıldı” dedi.

Cep telefonu “out”, akıllı telefon “in”

2008 yılında akıllı telefonlara yüzde 6’lık bir harcama yapılırken, bu oranın 2009’da yüzde 7’ye, 2010’da ise yüzde 10’a yükseldiğine dikkat çeken Juergen Boyny, “bu yıl bu oranın yüzde 16’a çıkmasını bekliyoruz” diye konuştu. Cep telefonlarında ise 2008’de yüzde 20 olan payın 2009’da yüzde 18’e, 2010’da ise yüzde 15’e düştüğüne dikkat çeken Boyny, bu yıl oranın yüzde 12’ye düşmesinin beklendiğini açıkladı.

Dizüstü bilgisayar satışları artıyor

LCD televizyonların 2008’de yüzde 13 olan payı 2009’da yüzde 15’e, 2010’da ise yüzde 16’ya yükseldi. 2011 yılında bu oranın yeniden yüzde 15’e düşmesi bekleniyor. Mobil PC’lere yapılan harcama 2008’de yüzde 14 iken 2009 ve 2010’da yüzde 15 olarak gerçekleşti. 2011’de bu rakamın yüzde 16’ya çıkması bekleniyor. Masaüstü bilgisayara yapılan harcama 2008 yılında yüzde 9 iken 2009 ve 2010’da yüzde 8 olarak gerçekleşti. 2011 yılında bu rakamın yüzde 7’ye düşmesi bekleniyor. 2010 yılında çıkış yapan Tablet PC’lerin 2011’de pazardan yüzde 3’lük bir pay alması bekleniyor.

Pc fiyatları ve Pc donanım haberleri ile sizinleyiz…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: